Geschiedenis

Roeping, passie en daadkracht zijn belangrijke pijlers geweest in de geschiedenis van Stichting Jeugdfonds Wees een Zegen.

De stichting Wees een Zegen vindt zijn oorsprong in de oorlogsjaren, met het verlenen van hulp aan kinderen door de heer Dijkstra.

Op 29 mei 1945 werd de stichting Wees een Zegen opgericht met als doel hulpverlening te bieden aan kinderen in kindertehuizen, daarbij geïnspireerd door de bijbel.

Een uitgebreide beschrijving van de achtergrond en de geschiedenis van de Stichting Jeugdfonds Wees een Zegen, gelardeerd met anekdotes, is te lezen in het boek ‘Het begon met een kwartje’. Ga naar de pagina.

Tot onze spijt hebben wij geen gegevens van oudbewoners van de kindertehuizen "Wees een Zegen', zoals het huis Rachel Steyn. Op http://www.gahetna.nl/collectie/afbeeldingen/fotocollectie/zoeken/weergave/detail/q/id/a90d785a-d0b4-102d-bcf8-003048976d84 zijn herinneringen en reacties te vinden van oudbewoners en anderen die het huis Rachel Steyn kennen.
Op Facebook is ook een besloten groep te vinden m.b.t. Rachel Steyn-bewoners. Misschien heeft u op die manier een mogelijkheid tot contact. Genoemde sites en reacties vallen buiten de verantwoordelijkheid van het bestuur van Stichting Jeugdfonds Wees een Zegen.

VORIGE PAGINA                                                                                    VOLGENDE PAGINA
Subpagina''s (1): Boek